السبت، 14 يونيو 2008

السلام عليكم يا رفاقي في التدوين
حقا لقد اشتقت اليكم كثيرا
انا اسف اني كنت منقطع طيلة هذه الفترة و لكن اعذورني فالامتحانات شئ لا مفر منه و تقديرا لمتابعتكم للمدونة سأبين لكم كيف مرت تلك الفترة علي العبد لله


بالطبع قبل الامتحانات احسست بأن المناهج قليلة حتي انني احسست انني سأذاكر المناهج عشرات المرات!!!!!!






و بناءا علي تلك المناهج البسيطة قررت ان استغل ذلك و ابدا مذاكرة بجدية!!!!!!!



لم اظن اطلاقا ان الامتحانات سوف تؤثر علي اهتماماتي بالكومبيوتر و الاطلاع علي المدونة باستمرار!!!!!!!





في اثناء المذاكرة قبل اي ماده لم اشعر ان هناك سؤال يقف امامي او اي شئ يعوق بين و بين فهم الماده جيدا!!!!!



لم احس بتعب اثناء مذاكرتي لاي ماده و لم يروادني حتي اي شعور بالنوم او النعاس فقد كنت نشيط دائما!!!!!!


لم اشعر حتي بأي حالات انهيار عصبي او حدث حتي ان بكيت بكاء هيسيري قبل اي ماده!!!!!!



اما في اثناء الامتحان فقد كانت الاسئلة سهلة و بسيطة و في مستوي الطلب الفاشل و ليس المتوسط مما قد يزيل من النفس اي شئ من القلق او التوتر!!!!!!!


و نتيجة لتلك السهولة فقد كنت اخرج من كل امتحان واثق من التفوق في تلك الماده ضامنا لاعلي التقديرات!!!!!!!


و نتيجة لسهوله الامتحانات و فقد كنت اخطو خطوات ثابتة من امتحان لاخر!!!!!!!!!





و قريبا ستظهر النتيجة التي دائما و ابدا تأتي عادلة و منصفة مما يدفعني الي الذهاب الي اساتذة المادة و شكرهم علي امانتهم في تصحيح الامتحانات و رصد الدرجات!!!!!!!!




و اعتقد انني سأقضي الاجازة في الصلاة و الدعاء حتي النتيجة - طبعا بنية صلاة الشكر و ليس بنية قضاء الحاجة لان ان كده كده ضامن النجاح!!!!!!!!!


هذه بالتأكيد هي قصة كفاحي المشرفة في الامتحانات و التي بالتأكيد ستجعلني من الاوائل علي الكلية هذا العام ( ملحوظة : الترتيب عندنا في هذه الحالة سيكون تصاعدي و ليس تنازلي كما جرت العادة )













هناك 40 تعليقًا:

Lobna Ahmed Nour يقول...

انت في كلية ايه ؟

لو كان فيه درس بتتعلمه من الامتحانات

فهو انك ما تدخلش تخطيط تاني

دعواتي بالتوفيق

صاحب المضيفة يقول...

ايه الروقان ده كله


ربنا يسعد ايامك ويبارك لك فيها


تحياتي

غير معرف يقول...

السلامعليكم ورحمه الله وبركاته
ياترى اللى كتبته ده هو اللى حصل اثناء فتره المذاكره بالضبط ولا احنا نفهم بقى
المهم انك خلصت على خير واقولك
عود احمد

إخوانى حتى النخاع يقول...

السلام عليكم


شكل الكلية بتاعت يا عم جميلة أوىىى


ربنا يسهلك يا عم

ونشوفك وانتا جايب إمتياز مع مرتبة شرف

اخووووووووووووووووووووووووووووك

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكلك كده........مايطمنش!!!
الكلام عاقل وراسى اكثر من اللازم!!!
انا الحين بصحيح خايفة عليك
ياأستاذ ,,,انت ايوه انت اصحى من النوم
كده انا فهمت
انت بتتكلم وانت ناااااااااااااايم
قول لنا بقى عملت ايه فى الامتحانات
ها قول وما تخابيش حاجة.
تمنياتى.

zOzO يقول...

كليه ايه ؟ بجد
اهو احول ليها
عشان ارتاح زيك كده
مش هحسدك
ربنا يزيد ويبارك فيك
ههههههههههههههههههه


اول مره اقابل حد زيك
دا انا اكون حافظه حاجه معينه ولا خمسميت مره وادخل الاقيني نسيتها
هههههههههههههههه


تحياتي لذكائك ده

جنّي يقول...

الثقة بالنفس نصف النجاح

ندعو الله لك النجاح والتوفيق

ومنتظرين شربات النجاح

تحيتي

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
حمد الله على سلامتك
يارب يارب تنجح
دعوتي وتحياتي

ahmed saker يقول...

Unique ..........
الواحد فعلا اتعلم الدرس كويس لكن المشكلة تكمن في ان الزمن لا يرجع للوراء

ahmed saker يقول...

صاحب المضيفة.........

شكرا لك و تقبل الله دعائك

تحياتي لك ايضا

ahmed saker يقول...

سلفي بس اخواني.........

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

اكيد اللي انا كاتبه مش هو اللي حصل

انظر للصور جيدا

دمت بخير

ahmed saker يقول...

اخواني حتي النخاع.........

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

دا مفيش اسهل من كده

و اكيد مش هجيب امتياز لان انا كاتب ان انا هكون من الاوائل في حالة اذا كان الترتيب تصاعدي و ليس تنازلي

و الحدق يفهم

ahmed saker يقول...

norahaty ..........

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

ليه كده صحتيني من النوم

ده كان حلم جميل اوي

بس انا حطيت الصور عشان تعبر لكم علي الواقع و تسبيوني اهذي براحتي

شكرا لمرورك

ahmed saker يقول...

zozo.........

ذكاء ايه

ده كل اللي انا قلته ده عكس الحقيقة

يبدو انك محتاجة تقرأي الموضوع مرة اخري

شكرا لك

ahmed saker يقول...

جني..........

هو فيه ثقة اكثر من كده

و صحيح هبعتلك الشربات علي المدونة ازاي

سؤال محيرني اوي

دمت بخير

ahmed saker يقول...

نونو..............

الله يسلمك

ربنا يتقبل دعائك

شكرا لمرورك

dodda يقول...

ان شاء الله مجبور الخاطر وليه البشاره

ربنا يطمن قلبك وتفرح بالنجاح

اوعى تفكر يقول...

مبرووووووك على النجاح مقدما
بتفكرينى برضه بامتحاناتى كانت سهله خالص والدكتر كان بيحبنا اوى
عشان كده انا برضه ضامن
السقو....قصدى التفوق

عايش... ولكن !!!! يقول...

مناهج صغيره
وفى مصر
كليه سهله
وفى مصر
انت متأكد انك عايش فى مصر
ههههههههههه
تحياتى
علاء

Miss. Sosa يقول...

السلام عليكم

انا اول مرة اجي هنا الصراحة بس في يافطة لطشت في وشي وانا داخلة

انا الذي نظر الاحول الي ادبي و اسمعت كلماتي من به طرش!!!

ولاقيت كلماتك تسربت الي شغاف قلبي واستقرت في البطين

يمكن انا الاحول والاطرش ههههههههههه

جايز برضو مع اني بشوف الناي فرادة :D
المهم ايه البوست الرايق المنساب ده
غالبا انت بعد ما كتبت اللي في قلبك حطيته ادام المرايه فانعكس كل كلامك بالشكل ده

عموما ربنا يوفقك يارب ويكون الدكتور فى مود كويس وهو بيصحح ورقتك وتكون مراته عملاله شوب اناناس ويكون الجو ربيعي مزهر لاجل يكرمك في التصحيح

تقبل تحياتي ومروري

Unknown يقول...

ربنا ييسر لك الاحوال كلها ويمن عليك من فضله ,وان شاء الله تنجح بتقدير كمان
ضاقت فلما استحكمت حلقاتها ..فرجت وكنت اظن كل الظن انها لاتفرج
والله يابوحميد ايام اللي امتحانات دي كان بيحصلي فيها مايشبه المعجزات وربنا كان بيسترها معايا بفضل الله
:)
جزاكم الله كل خير

نـــــور يقول...

اول مرور ليا هنا وان شاء الله مش الاخير عجبتنى حفلة الصور اللى انت منزلها دى والوصف الظريف اللى انت واصفه ليها بيبين حالتنا كلنا والله يااخى .........
بس ممكن تقولى ايه الثقة دى كلها ايه اللى انت كاتبه فى من انا ده؟؟؟؟؟

المتنبى حضرتك؟؟؟-lol-
عموما بالتوفيق بس مش عارفه ليه لاحظت انك بتهرب من سؤال انت فى كلية ايه؟؟
هو سر حربى ولا ايه؟ استرها معانا يارب

تقبل دعواتى ليك بالتوفيق والتقدم باذن الله

موناليزا يقول...

لو ماتقوله حقيقة فليت هذا شعور الجميع
واذا كان العكس فربنا ينجحك باعلى تقدير

Bongo يقول...

هههههههههههه

لأ خير ان شاء الله
ربنا يوفقك و يكرمك في النتيجة
و يكرمنا كلنا بإذن الله

اول زيارة لمدونتك و ان شاء الله مش الأخيرة

تحياتي

غير معرف يقول...

ههههههههههههههههه
لا حلوة اوى اوى
ربنا يوفقك يارب
بس تقولى انت منين بالظبط وكليتك فين عشان بس احجز
ههههههههههه

سلامى
:))

AhmedNawwar يقول...

قد أخذ الشوق منا مأخذا أيها الحبيب نود لو أن لنا به لقاء
و لكنا سنسبتدل بهذا الشوق مسجدا يكون لنا فيه اصطفاء

ahmed saker يقول...

dodda..........

شكرا لمرورك و تقبل الله دعائك

دمت بخير

ahmed saker يقول...

اوعي تفكر........

كويس ان الحال من بعضه

اعتقد ان ده حال معظم طلاب مصر

شكرا لمرورك

ahmed saker يقول...

عايش و لكن........

ايوه متاكد ان انا في مصر

بس تقريبا و انا كنت بكتب الموضوع ده كنت نايم و مكنتش مستغطي كويس كمان

هههههههههههه

شكرا لمرورك

ahmed saker يقول...

miss.sosa...........

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

انا كاتب المقوله دي من باب التواضع فقط

هههههههههههههه

وبخصوص الامتحان لو كان شوب الاناناس هيخليني انججح مستعد اعزم عيلته كلها علي شوب اناناس

ههههههههههههه

شكرا لمرورك

ahmed saker يقول...

الفاتح الجفري..........

تقبل الله دعائك و شكرا لمرورك

ربنا يطمنك

ahmed saker يقول...

habiba.............

اكيد الموضوع بيعبر عن كل طلاب مصر مش انا لوحدي

و بمناسة اللي انا كاتبه في " من انا "
فده يدل عن انا ثقتي بنفسي ليس لها حدود

ههههههههههههه

بالاضافة ان انا مش المتنبي انا احمد صقر

و اسم الكلية مش سر حربي و لا حاجة و انا مبتهربش من السؤال بس او تعليق عندي صاحبتة زميلة معايه في الكلية عشان كده يه عارف" الحال من بعضه يعني "

و عموما انا في كلية التخبيط العمياني
.... قصدي في كليه التخطيط العمراني جامعة القاهرة "هندسة يعني "

دمت بخير

ahmed saker يقول...

موناليزا..........

بالطبع الحقيقة تعبر عنها الصور و ليس الكلام

تقبل الله دعائك

شكرا لمرورك

ahmed saker يقول...

bongo...........

ربنا يوفقنا كلنا ان شاء الله

شكر لمروك و منتظرك دائما

ahmed saker يقول...

shayma..............

ربنا يخليكي

و انا في كلية التخبطيط العمياني....قصدي التخطيط العمراني جامعة القاهرة

و مكانك محجوز مقدما

ahmed saker يقول...

momken..........

دائما تعليقك يا استاذي الحبيب ياخذ عن جدارة لقب " ختامه مسك "

شكرا لمرورك

عيله مفتريه سابقا يقول...

مممممممم

لو على من الشقلوب

يبقى دى معاناه

ربنا يوفقك وويهديلك كل عاصى بأذن الله


سلامى

جنّي يقول...

ياعم قولي وأنا أجيلك أشرب الشربات .. ضع الكوب على باب المدونة

--------------------------------

حبا فى رسول الله

نجتمع دائما معا لنطبق منهجه صلى الله عليه وسلم فى كافة أمور الدين والدنيا فنكن بإذن الله خير أمة أخرجت للناس كما وصف الله أمة خير الأنام فهل نكون خير أمة ؟؟
هل نلبى الدعوة لنجمع جهودنا ونصطف معا كالبنيان المرصوص و نشد بعضنا بعضا كلٌ فى مجاله بفكرة أو نصيحة أو مساهمة فعلية

هل نثبت حبنا لرسول الله فعلا لا قولا ؟؟

فالحب أفعال لا أقوال

هلموا معا نجتمع ونتفاعل ونصلح من شأننا كله

حباُ فى رسول الله

http://www.7obnferasolallah.blogspot.com

http://www.facebook.com/group.php?gid=18625528460


http://la3lahakhier-2.blogspot.com/


ساهم معنا ولو بوضع إعلان الحملة فى مدونتك

ahmed saker يقول...

عيلة مفترية سابقا.........

شكرا لمرورك و تقبل الله دعائك

دمت بخير

ahmed saker يقول...

جني......

ههههههههههه

شكرا لمرورك مرة اخري

و شكرا لدعوتك

دمت بود